Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Klik in de lijst hieronder op wat op uw retourvraag van toepassing is:

*zakelijk en particulier, exclusief Conrad marktplaats aankopen

 

Garantie

Het is vervelend wanneer een product niet naar behoren werkt of defect gaat. Gelukkig geven wij garantie voor een periode van minimaal 2 jaar na de aankoop. Zakelijke en particuliere klanten kunnen een garantieretour via onze retourenportal aanmelden.

 

Zakelijk 

Zakelijke klanten hebben geen wettelijk recht op herroeping. Wilt u toch een retourverzoek indienen? Klik dan hier voor het online RMA formulier. Na beoordeling van het verzoek ontvangt u van ons per mail de vervolginformatie.

 

Conrad marktplaats

Ons zakelijke RMA proces is alleen van toepassing op Conrad artikelen. Voor het retourneren van artikelen die u bij één van onze marktplaats verkopers heeft aangeschaft dient u via Mijn Account contact op te nemen met de verkoper. Dit doet u in geval van algemene- en garantieretourverzoeken.

 

Consument

Conrad hanteert voor consumenten de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen. Dat betekent dat u na ontvangst van uw complete bestelling 14 dagen de tijd heeft om het product te bekijken. Haal bijvoorbeeld de barbecue uit de doos, bekijk deze van alle kanten, maar ga er niet mee barbecueën. 

Wanneer u ons binnen deze 14 dagen via het herroepingsformulier, per mail of onze retourenportal laat weten dat u retour gaat sturen dan heeft u nog 14 dagen de tijd om het daadwerkelijk retour te sturen. Na die periode vervalt uw retourrecht.

 

BOL/AMAZON

Heeft u een bestelling geplaatst via BOL of AMAZON? Ook dan meldt u de retour aan via onze retourenportal. U heeft hiervoor het Conrad factuur- en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u rechtsboven op de pakbon die we mee hebben gestuurd met uw bestelling. Op de pakbon staat ons factuurnummer vermeld, deze bestaat uit 10 cijfers en begint altijd met 95.

 

Retourenportal

Onze retourenportal kan worden gebruikt door consumenten in geval van herroeping en garantie. Ook zakelijke klanten maken gebruik van onze retourenportal voor garantieretouren. Alle overige (excl. marktplaats) zakelijke retourverzoeken dienen via onze RMA procedure te worden aangevraagd.

Stuurt u een artikel retour? Dan zorgen wij ervoor dat de retourzending binnen 14 dagen wordt verwerkt. 

  1. Zodra u uw pakket inlevert, ontvangt u een track & trace code. U kunt uw retourzending hiermee volgen tot aan het sorteercentrum van UPS.
  2. UPS brengt uw retour naar het sorteercentrum van PostNL in Nederland (Born). Van daaruit wordt uw retour verzonden naar ons magazijn in Duitsland, waar deze verder verwerkt wordt. Dit is voor u niet zichtbaar, maar ondertussen zijn wij wel voor u bezig.
  3. Binnen 14 dagen na inleveren van uw retour bij UPS ontvangt u een e-mail van ons met daarin meer informatie over uw retour.

Bij zichtbare gebruikerssporen of missende accessoires kan het zijn dat dat er een waardevermindering in rekening wordt gebracht.

Heeft u na 14 dagen nog geen mail van ons ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan gaan wij het voor u na. 

 

Klik hier om uw retourzending aan te melden.

Meld uw retour online aan en volg de instructies om uw pakket te versturen.

 

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking.

 

Grote en zware artikelen (>30 kg en langer dan 176 cm) kunnen niet worden aangemeld.  Klik hier voor de juiste informatie. 

 

Terugbetaling na retour

Consument

Heeft u uw aankoop online betaald en gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, dan vindt de terugbetaling na retourverwerking plaats op het rekeningnummer of de credit card waarmee de betaling is verricht. Bij elke andere betaalmethode vervalt de betaalplicht.

 

Zakelijk

Zakelijke klanten hebben geen wettelijk recht op herroeping. Wanneer wij uw retourverzoek in onze RMA procedure hebben goedgekeurd en wij uw retour in goede orde hebben ontvangen, dan vindt de terugbetaling direct na retourverwerking plaats op het rekeningnummer/creditcard waarmee de eventuele vooruitbetaling is verricht. Bij iedere andere betaalmethode blijft het tegoed op uw klantenkaart staan of wordt de creditnota verrekend met de aankoopfactuur.

Het is niet mogelijk om via het RMA proces uw product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op Conrad.nl.

 

Overig

Retour gekalibreerd artikel

Heeft u een artikel aangeschaft in combinatie met een kalibratieservice, dan heeft u ook het recht om het artikel binnen de zichttermijn te retourneren. U krijgt dan de aankoopwaarde van het artikel terug, dit geldt niet voor de kosten van de kalibratieservice.
Uiteraard heeft u ook op een  gekalibreerd artikel garantie voor een periode van minimaal 2 jaar na de aankoop. Let er wel op dat een kalibratiecertificaat een geldigheidsduur heeft van een jaar. Voor een nieuw certificaat kunt u contact opnemen met Testo NL.

 

Waardevermindering

Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen. Dit geldt ook voor onderstaande producten, die geopend, een aanzienlijke waardevermindering tot gevolg kunnen hebben:

  • Cartridges
  • Toners
  • Batterijen
  • Bouwpakketten

 

Eigen producten

Wij adviseren u eigen aangeschafte producten uit het retourartikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is niet aansprakelijk voor verloren of beschadigde eigen producten.

adreswiziging retourticket

Uitgezonderd van het retourrecht zijn

  • Kopieerbare software / DVD's / CD's, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Producten die wegens gezondheidsbescherming of hygiëne verzegeld waren en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals oordopjes / in-ear handsfree headsets.
  • Op maat gemaakte kabels.



 

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 307 van 424

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen