Ik wil mijn product retourneren

Een product retour sturen kan natuurlijk, hieronder vindt u meer informatie.

Retourneren - Garantie

Het is vervelend als een product niet naar behoren werkt of defect gaat. Gelukkig geven wij garantie voor een periode van minimaal 2 jaar na de aankoop.

Retourneren - BOL.com

Heeft u een bestelling geplaatst via BOL.com? Ook dan meldt u de retour aan via onderstaande instructies. U heeft hiervoor het Conrad factuur- en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u rechtsboven op de pakbon die we mee hebben gestuurd met uw bestelling. Op de pakbon staat ons factuurnummer vermeld, deze bestaat uit 10 cijfers en begint altijd met 95.

Retourneren - Zichttermijn

Op elke bestelling die u bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen.

Bekijk het product gerust zoals u in de winkel ook zou doen. Haal bijvoorbeeld de barbecue uit de doos, bekijk deze van alle kanten, maar ga er niet mee barbecueën. Bij zichtbare gebruikerssporen of missende accessoires kan het zijn dat dat er een waardevermindering in rekening wordt gebracht.

Stuurt u een artikel retour? Dan zorgen wij ervoor dat de retourzending binnen 14 dagen wordt verwerkt. 

  1. Zodra u uw pakket inlevert, ontvangt u een Track&Trace code.
    U kunt uw retourzending hiermee volgen tot aan ons verzameladres in Born.
  2. Vanuit Born wordt uw retour verzonden naar ons magazijn in Duitsland, waar deze verder verwerkt wordt. Dit is voor u niet zichtbaar, maar ondertussen zijn wij wel voor u bezig. 
  3. Binnen 14 dagen ontvangt u een e-mail van ons met daarin meer informatie over uw retour.

    Heeft u na 14 dagen nog geen mail van ons ontvangen? Neem dan contact met ons, dan gaan wij het voor u na. 

U stuurt uw artikel gratis aan ons retour. Meld uw retour online aan en volg de instructies om uw pakket kosteloos te versturen. Grote en zware artikelen (zwaarder dan 30 kg en langer dan 176 cm) halen wij bij u op. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.

Retour gekalibreerd artikel

Heeft u een artikel aangeschaft in combinatie met een kalibratieservice, dan heeft u ook het recht om het artikel binnen de zichttermijn te retourneren. U krijgt dan de aankoopwaarde van het artikel terug, dit geldt niet voor de kosten van de kalibratieservice.
Uiteraard heeft u ook op een  gekalibreerd artikel garantie voor een periode van minimaal 2 jaar na de aankoop. Let er wel op dat een kalibratiecertificaat een geldigheidsduur heeft van een jaar. Voor een nieuw certificaat kunt u contact opnemen met Testo NLretour

Waardevermindering

Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen. Dit geldt ook voor onderstaande producten, die geopend, een aanzienlijke waardevermindering tot gevolg kunnen hebben:

  • Cartridges
  • Toners
  • Batterijen
  • Bouwpakketten

Uitgezonderd van het retourrecht zijn

  • kopieerbare software / DVD's / CD's, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • producten die wegens gezondheidsbescherming of hygiëne verzegeld waren en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals oordopjes / in-ear handsfree headsets;
  • pp maat gemaakte kabels.

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking.

Wij adviseren u eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor.

Bewaar het verzendbewijs wat u van de medewerker van PostNL ontvangt tot uw retourzending is afgehandeld.

Uw retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken.


Terugbetaling consument

Heeft u uw aankoop online betaald en retourneert u deze binnen de zichttermijn? Dan vindt de terugbetaling direct na retourverwerking plaats op het rekeningnummer waarmee de betaling verricht is. Bij iedere andere betaalwijze, is de verwerkingstijd 3-5 werkdagen.


Terugbetaling zakelijk
Heeft u uw aankoop online betaald en retourneert u deze binnen de zichttermijn? Dan vindt de terugbetaling direct na retourverwerking plaats op het rekeningnummer/kredietkaart waarmee de betaling verricht is. Bij iedere andere betaalmethode blijft het tegoed op uw klantenkaart staan of wordt de creditnota verrekend met de aankoopfactuur.

Het is niet mogelijk om via het retourproces uw product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op Conrad.be.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 283 van 389

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen